Konečný návrh jízdního řádu 2014/15 pro Pardubický kraj
Od 1. října je možné si na stránkách Pardubického kraje přečíst konečné návrhy jízdních řádů pro veškeré tratě ležící na jeho území. Další změny budou tedy už jen pouze minimální. Pojďme si projít ty nejdůležitější změny.

Nové označení „railjet“ budou mít všechny vlaky jedoucí po trase Praha – Graz. Jedná se o zvláštní typ označení vlaků EuroCity (podobně jako v případě SuperCity)
Koridory (tratě 010, 260, 270)
A pěkně zrána: Šíravu nahradí Bohemia jedoucí po stejné trase a Excelsiora nahradí alespoň zčásti Jan Amos Komenský. Pojede na trase Praha hl.n. – Staré Město u Uherského Hradiště. Dále se změní uspořádání dálkových vlaků na trati Praha – Ostrava a Praha – Brno. Leoš Janáček přesídlí na brněnskou větev a na jeho místo usedne Petr Bezruč. Dále došlo k časovému přesunu vlaků Zdeněk Fibich a Brněnský drak. Oba vlaky nově pojedou již v ranních hodinách.
Vrátí se přímý spoj Prahy s Varšavou a také legendární Ostravan (v současné časové poloze nahradí spoj Ex Hutník). Vlaky Praha – Moskva zůstávají, ale s tím rozdílem, že již nebudou zastavovat v Pardubicích. Zde ale budou opět zastavovat vlaky společnosti LEO Express. Vznikne také nový přímý spoj Pardubice – Cheb přes Prahu a Plzeň. Dále již avizovaný railjet, který bude jezdit pod novou kategorií vlaků „railjet“ na trati Praha – Graz. Zanikne také kritizovaný přímý spoj Praha – Bělehrad, a to kvůli vysokému zpoždění na srbském území. Vlaky EC Avala nabíraly mnohdy i hodinová zpoždění.
A konečně, Košičana nahradí Radhošť jezdící pouze do Žiliny a samotný Košičan pojede přes Ostravu jako posilový sobotní spoj. Do Košic ale mají namířeno i LEO Express a RegioJet (ten vyrazí do Košic již 11. října).
Regionální tratě
Vlaky se vrátí na trať Holice – Borohrádek, a to po 3 letech. Z trati 024 zmizí veškeré spěšné vlaky, a tak spoje Pardubice – Wroclaw ještě více zpomalí. V jízdním řádu pro trať 031 se objevila i nová zastávka Opatovice nad Labem (stávající stanice Opatovice nad Labem bude přejmenována na Opatovice nad Labem-Pohřebačka). Jízdní doby zůstávají vzhledem k pokračují rekonstrukci trati stejné jako letos.
Návrhy ke stažení
- Trať 010 (Kolín – Česká Třebová)
- Trať 010 (Česká Třebová – Kolín)
- Trať 015 (Přelouč – Prachovice a zpět)
- Trať 016 (Chrudim – Borohrádek a zpět)
- Trať 017 (Česká Třebová – Dzbel a zpět)
- Trať 019 (Česká Třebová – Lanškroun a zpět)
- Trať 020 (Velký Osek – Choceň a zpět)
- Tratě 021 a 022 (Týniště nad Orlicí – Letohrad; Častolovice – Solnice a zpět)
- Trať 024 (Ústí nad Orlicí – Mlýnický Dvůr a zpět)
- Trať 025 (Lichkov – Hanušovice a zpět)
- Trať 031 (Pardubice – Hradec Králové – Jaroměř a zpět)
- Trať 236 (Čáslav – Třemošnice a zpět)
- Trať 238 (Pardubice – Havlíčkův Brod a zpět)
- Trať 260 (Česká Třebová – Brno a zpět)
- Trať 261 (Žďárec u Skutče – Svitavy a zpět)
- Trať 270 (Česká Třebová – Bohumín)
- Trať 270 (Bohumín – Česká Třebová)
1 odpověď
[…] Další informace o změnách naleznete zde. […]