Na vybraných rychlících ČD vyjedou vozy vyšší kvality
České dráhy nabídnou od léta cestujícím v rychlících z Prahy přes Plzeň do Chebu kvalitu vlaků EuroCity a InterCity.
Na tuto linku se postupně přesunou uvolněné klimatizované vagóny z mezistátních vlaků EuroCity do Rakouska. Modernizované klimatizované a navíc bezbariérové vagóny doplní od druhé poloviny června také přibližně polovinu spojů na lince R 8 Bohumín – Ostrava – Přerov – Brno a R 9 Brno – Havlíčkův Brod – Praha. Komfortní klimatizované soupravy již vypravují České dráhy také na rychlících Praha – Plzeň – Domažlice – Mnichov nebo Praha – Tábor – České Budějovice – Linec. V dalších rychlíkových spojích zařazují jednotlivé modernizované vozy.
Postupně od 15. června začnou České dráhy nahrazovat dosavadní starší vozy na rychlíkové lince R6 Praha – Plzeň – Cheb modernizovanými vagóny, které dosud jezdily především ve vlacích EuroCity z Prahy do Vídně. Generální ředitel Českých drah Daniel Kurucz k této novince řekl: „Linka Praha – Cheb přes Plzeň bude první rychlíkovou trasou, kde během léta nahradíme u všech spojů celou kmenovou soupravu starších vozů novými vagóny. Vlaky tak nabídnou cestujícím klimatizaci, ve vozech budou elektrické zásuvky 230 V pro napájení drobné elektroniky, jako jsou notebooky, tablety nebo mobilní telefony, cestující ve 2. třídě si budou moci vybrat mezi oddílovým vozem se 6 místy v kupé s textilem čalouněnými sedačkami nebo velkoprostorovým vozem, kde jsou u vybraných míst také větší stolky vhodné pro práci na počítači. V těchto vlacích bude i nadále zařazen multifunkční vůz upravený pro pohodlné cestování vozíčkářů včetně bezbariérového WC a s místy pro přepravu jízdních kol. České dráhy v těchto běžných rychlících nabídnou stejný komfort, jako mají cestující v mezistátních vlacích EuroCity.“ Po obnově kmenových souprav zůstanou starší vozy na této lince už jen jako posilové vozy v období zvýšené přepravy např. na začátku a konci víkendů.
Od poloviny června se rozšíří také provoz multifunkčních vozů typu Bbdgmee. Nově obslouží přibližně polovinu běžných rychlíků na linkách R 8 Bohumín – Ostrava – Přerov – Brno a R 9 Brno – Havlíčkův Brod – Praha. Tyto vozy 2. třídy nabízejí cestujícím klimatizovaný interiér s několika oddíly o 6 místech s čalouněnými sedačkami, většími stolky vhodnými pro práci např. na notebooku a jsou vybaveny elektrickými zásuvkami 230 V pro napájení drobné elektroniky cestujících. Vozy jsou upraveny pro pohodlné cestování vozíčkářů včetně bezbariérového WC a vybaveny háky pro uložení až 12 jízdních kol.
České dráhy již nasadily modernizované klimatizované soupravy kvality EuroCity / InterCity na rychlíky Praha – Plzeň – Domažlice – Mnichov a Praha – Tábor – České Budějovice – Linec. V dalších spojích jsou zařazeny jednotlivé modernizované vozy, např. multifunkční vagóny typu Bbdgmee nebo řídicí vozy typu Bfhpvee, které nabízejí přepravu také vozíčkářům a jsou vybaveny el. zásuvkami 230 V pro napájení drobné elektroniky cestujících. Tyto dva typy vozů jsou již zařazeny např. do běžných rychlíkových vlaků na linkách R 5 Praha – Ústí nad Labem – Karlovy Vary – Cheb, R7 Praha – Tábor – České Budějovice, R11 Brno – Jihlava – České Budějovice – Plzeň, R13 Brno – Břeclav – Otrokovice – Přerov – Olomouc nebo R23 Kolín – Mělník – Ústí nad Labem.
Další modernizované vozy budou nasazeny do běžných rychlíkových spojů v průběhu druhé poloviny letošního roku. Předpokládá se např. dodávka vozů řady ABpee z PESA nebo vozů typu Bdtee z KOS Krnov.
České dráhy letos oslavují 175 let drážní dopravy. První trať byla otevřena z Vídně do Břeclavi 6. června 1839 a 7. července 1839 byl slavnostně zahájen provoz vlaků z Vídně až do Brna. České dráhy, a.s., jsou pokračovatelem již 175leté železniční tradice na území Čech a Moravy.
Zdroj: Parlamentnilisty.cz