Návštěvní kniha

Sem vepisujte veškeré náměty, postřehy, co byste tu chtěli zlepšit a co ne. Prostě volná diskuze 🙂

Stačí začít psát do komentářů.

Počet komentářů: 33

  1. Marek Ján Bednár napsal:

    Ahoj, Martin! Chcem sa opýtať, viem že ste teraz keď píšem tento komentár bol na slovensku a mám na vás niekoľko otázok:
    1. Točil ste alebo máte v pláne točiť trate ŽSR 174 (Brezno-Jesenské), 173 (Margecany-Červená Skala), zase pretočiť časť trate 160 (Zvolen-Košice) a 168 (Moldava nad Bodvou-Medzev)? Na 160 a 168 boli vymenené výstražníky s PZZ ZSSR za AŽD LED s nemeckými krížmi
    2. Máte v pláne pretočiť priecestia v Kostomlatoch nad Labem a Lysej nad Labem? Bohužiaľ boli dané ZV-02 na tie výstražníky
    3. Máte v pláne točiť ten prejazd z reportáže v Plešivci? Už ho opravili aj natočili konkrétne Kubovvlak, a keď už sme pri ňom, neplánujete s ním nejakú spoluprácu? (ak ste už na túto otázku odpovedal tak sa ospravedlňujem)
    4. Aké kamery by ste doporučili na natáčanie prejazdov pre začiatočníkov? Mám nejaký starší Fujifilm ktorý točí nejak v 720p kvalite a potom menší ktorý asi v 480p kvalite. Není nejaký lacnejší Panasonic? Predom ďakujem za odpovede a držím palce ku 100K odberateľom

    S pozdravom

    Marek

  2. Petr Peltan napsal:

    Ahoj Martine,
    mám na Tebe poměrně zákeřnou otázku. Často bývají některé přejezdy označené jako „přejezd SSSR s výstražníky AŽD 71“. Píšeš to ve svých videích i Ty (aspoň myslím), ale i jiní autoři.
    Chápu, že tím myslíte přejezd jako je tento na vlečce do Bratislavy Filiálky https://www.google.cz/maps/@48.1761353,17.1301848,3a,75y,307.71h,73.8t/data=!3m7!1e1!3m5!1sHaQeRpEZhpp0faddJkRfMQ!2e0!5s20120401T000000!7i13312!8i6656?entry=ttu když klikneš na „zobrazit více termínů“ uvidíš, jak se v průběhu času výstražníky vyměnily.
    Mé otázky:
    1) Jak se ale liší zabezpečovací zařízení přejezdů SSSR, VÚD a AŽD71? Něco jsem k tomu hledal a došel jsem k názoru, že je kompaktibilní a skoro stejné. Vždy je tam skříň ŠM-1, případně několik skříní, a v nich všechno je. Nejstarší SSSR měly mít rotační měnič napětí. Ale to je samozřejmě součástka s nízkou životností, tak byly průběžně měněny za jiné měniče. A nejspíš i relé byly průběžně měněny za modernější, ale v zásadě je to pořád stejné zapojení elektroniky. Víš o tom víc?
    2) Lišily se jednotlivá zabzař vedením / nevedením kabelů na začátek přibližovacího úseku přejezdu? O VÚD jsem se někde dočetl, že právě kabely na začátek přibližovacího úseku nevedou. U SSSR vedou?

    3)Mluvil jsi někdy s někým, kdo těch rozdílům a tehcnice fakt hodně rozumí?

    4) Netušíš něco o tomto divném kříženci výstražníku SSSR a AŽD-71 v Bratislavě na Nobelově ulici? V roce 2012 tam byl ještě SSSR. https://www.google.cz/maps/@48.1864264,17.1364965,3a,27.1y,341.4h,85.84t/data=!3m7!1e1!3m5!1swUyRqhyS-) H1j5hAPffp6CA!2e0!5s20140801T000000!7i13312!8i6656?entry=ttu
    Když se otočíš v googlu pohledem zpátky, tak na vlečce uvidíš ještě výstražníky AŽD-71 posazené na sloupku jako by to byly VÚD.

    Tvým odběratelem a velkým sledovatelem je můj prostřední syn Ondřej (aktuálně 7 let, ale sleduje tě od 4), já jsem do celé problematiky namočen skrze něj 🙂
    Zdraví Tě
    Petr

  3. Vít napsal:

    Ahoj Martine, moc se mi líbí tvůj kanál. Rád bych se zeptal, jaký systém používáš pro číslování přejezdů? Pochopil jsem, že je prostě čísluješ ve směru trati, ale co když je v lokalitě tratí několik?
    Předem díky za odpověď. 👍

    • Martin96 napsal:

      Ahoj,
      zprvu čísluji podle toho, který přejezd natočím nejdříve, a pokud jedu po přejezdech soustavně v jeden den, tak většinou od začátku trati. Specifikem je Hradec Králové, kde to má každý očíslované různě, tam spíše uvažuji, že přejdu na jednotlivé ulice zvlášť, protože 10 přejezdů ještě na 5 různých tratích, je nepřehledných.
      Zdraví Martin

  4. Julian napsal:

    Hi Martin!
    Thanks so much for sharing your hobby, I really enjoy watching your stuff.
    I just found your video about the TGV at Brno to the exhibition center. I’m following this railway siding (through Porici road) for years by now, and I never managed to see a train there in real. How do you know about that there will be a special train coming? Do you already know, if there will be a train in the near future (2022)?
    I can’t find anything about it in the internet, so, hopefully, you could help me.
    All the best and keep it going,
    Julian

    • Martin96 napsal:

      Hello Julian,

      thank you for visiting my website and for your comment! 🙂
      This train has been talked about a lot in the Czech media and social media, and the train schedule has also been shared, so it wasn’t that hard to wait for this train here. Unfortunately, it is possible that this was the last run on this siding, as the siding is due to be closed at the end of the year. I don’t know about another ride here, unfortunately. :/

      Thank you again for your contribution and have a nice day, Martin

  5. Pavel napsal:

    Ahoj, nemáš náhodou nějaké fotografie nebo video z bývalé hlásky Rynholec u Rakovníka, z doby , kdy tam ještě byly mechanické závory?

  6. Petr@kyvala.cz napsal:

    Ahoj Martine!
    Chtěl jsem se zeptat, jaký objektiv používáš k tvému Nikonu?

  7. Matej napsal:

    Zdravím alebo ahoj tykajme si som z Piešťan na Slovensku a tiež som fanúšikom GySEV, PolRegio, ČD (Morava) a ŽSSK aj ja mám od roku 2013 prejdenu strednú Európu (skoro)

  8. Filip Carva napsal:

    Ahoj Martine, moc se mi líbí tvoje videa a chtěl bych ti doporučit pár přejezdů na videa. Na východním Slovensku, ve vesnici Brekov je nádherný AŽD 71 s dlouhými kšilty (Natáčel jsem ho zde: https://youtu.be/rkUubWnVZqY) a nedaleko, ve stanici Humenné-Mesto je osmi závorový přejezd s AŽD 71 a nádherným zvonkem (nestihl jsem natočit).

    Přeji více objevených nádherných míst a více videí.
    -Filip “FilFee“ Carva

    • Martin96 napsal:

      Ahoj, děkuji za video.
      Příští rok se do této lokality chystám, takže i Tvou zmíněný přejezd hodlám natočit. O kus dál na trati do Medzilaborců jsou i krásná VÚD. Jinak pěkné video 😉

  9. Jonáš Kerouš napsal:

    Ahoj Martine, moc se my o líbějí tvoje videa přejezdů a chtěl jsem se tě zeptat jestli by jsi nenatočil přejezd v Holicích a v Kladně na Kübecku. Budu moc rád když ano. Tvůj odběratel Paul Carry na YouTube.

  10. Jonáš Kerouš napsal:

    Ahoj Martine, moc se my líbějí tvoje videa přejezdů a chtěl jsem se tě zeptat jestli by jsi nenatočil přejezd v Holicích a v Kladně na Kübecku. Budu moc rád když ano. Tvůj odběratel Paul Carry

  11. Dobrý den pane Martine. Chtěl jsem se zeptat jestli byste nemohl přijet do Moravského Berouna??? Děkuji za odpověď. váš odběratel na YouTube

    • Martinacek96 napsal:

      Dobrý den,
      v současnosti Moravský Beroun neplánuji. Ovšem pokud bude nálada, mohl bych se tam alespoň časem zastavit alespoň na natočení jednoho přejezdu.

  12. Jakub napsal:

    Dobrý den. Prvně vám chci poděkovat za krásné videa, přejezdy a záběry. Ale chci se na něco zeptat. Zajímalo by mě zda do vlaků kategorie EN platí síťová jízdenka na víkend za 679,- ? Využíval bych pouze oddíl k sezení. Děkuji předem za odpověď. S pozdravem Jakub.

  13. prfIndigo . napsal:

    Čau Martine,
    promiň, že píšu právě sem, ale nemám Facebook ani Twitter. Hádám, že určitě pojedeš do Bohumína na Den Železnice. Mají tam jezdit osobní vlaky po vlečkách AWT. Napadla mě už před časem jedna věc. Nenatočili bychom spolu přejezdy na trati Zárubek – Orlová-Poruba? Je jich tam 6 nenatočených (přejezd v Petřvaldu jsem natočil minulý týden). Že bychom si je rozdělili (když tak i s ostatními členy Tvého „týmu“) a nějak se v den akce domluvili. Čau 🙂
    Jinak Tvoje videa super!
    Mikuláš

  14. Petra napsal:

    Dobrý den, Martine… 🙂
    Moc děkujeme za Vaše super stránky a videa o vlacích… můj malý syn je z vlaků momentálně nadšen a jelikož v místě našeho bydliště vlaky nejezdí (dny u kolejí trávíme u babiček), tak díky Vám jsme na železnici neustále… Musím dodat, že i já jsem nadšená a uvědomila jsem si, jak mi cestování vlakem chybí…
    Mějte se krásně a máte super koníčka! Peťka 🙂

  15. Ahoj Martine,
    velice se mi líbí Tvoje webovky a videa o železnici. Rád bych Tě pozval do Martinic v Krkonoších, kde bychom rádi pořídili prezentační video o této nedávno vyhlášené kulturní památce. Momentálně o zachovalé signalizační zařízení usiluje SŽDC, místo elektromechaniky z roku 1946 má záměr nainstalovat světelnou signalizaci 🙁 Tvoje video by nám pomohlo zachovat a více zveřejnit tuto jedinečnou železniční stanici! Díky za jakoukoliv reakci, Honza

  16. MichalH napsal:

    Skvela prace jen tak dal! Diky za celou tvoji tvorbu

  17. Renata napsal:

    Dobrý den, děkuji za vaše videa želez. přejezdů na YT. Syn má 2,5 roku a je fascinován světelnou signalizací na přejezdu, když jdeme kolem nějakého, ukazuje na světla a napodobuje zvukovou signalizaci. Takže se nám ty procházky nedobrovolně protahují. Včera jsme sledovali váš youtube cca 45 minut 😉

    • Martin napsal:

      Dobrý den, omlouvám se za zpoždění, celé léto jsem někde létal a nějak nebyl čas na web. Jsem rád, že se líbí 🙂

  18. Jendis napsal:

    Ahoj Martine.Chci se zeptat kdy a jestli letos bude lídlenka.Díky

    • Martin napsal:

      Ahoj, zatím žádné zprávy o Lídlence, že by letos měla být, nemám. Možná bude zase jen na podzim, ale kdo ví…

  19. Zdeans napsal:

    Ahoj, po delší době jsem narazil na Tvoje stránky a musím říct, že jsou čím dál lepší. Vím, že nyní nemáš moc času na provoz, ale až budeš mít více času, mohl bys zavést novou sekci se svými dopravními návrhy. Určitě jich máš hlavně pro Pardubice a okolí (ať už železnice nebo MHD) dost a stálo by za to je zveřejnit.

    Zdeněk

Napsat komentář: Pavel Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.