První návrh jízdního řádu 2015
Správa železniční dopravní cesty vydala návrh jízdního řádu na rok 2015. V tomto článku se budeme zabývat nejpodstatnějšími změnami u tratí procházející územím Pardubického kraje.
Tratě 010, 260 a 270 – dálkové vlaky
Od nového jízdního řádu vyjedou vlaky s novým označením railjet. Bude se jednat o celkem 7 párů vlaků (5 mezi Prahou a Grazem, jeden mezi Prahou a Vídní a jeden mezi Prahou a Brnem). Přímé spojení mezi Prahou a Varšavou se vrátí spolu s vlakem EC 110/111 Praha. Změní se časové polohy vzhledem k pokračující modernizaci jednotlivých úseků na trati Praha-Ostrava. Zruší se přímé spojení Prahy a Bělehradu, které je kritizováno z důvodu častých zpoždění na příjezdu ze zahraničí. Místo vlaku EC Avala pojede EC Csardas a místo z Bělehradu pojede už z Budapeště.
Mezi menší změny můžeme považovat například vlak R Kynžvart, který bude z Chebu zajíždět až do Pardubic, dále pak opětovné zastavování vlaků společnosti LEO Express v Pardubicích nebo posílení vlaků RegioJet až na slovenské území.
Na vlacích EC Praha – Žilina je jediná změna jen u vlaku EC Kysuca, která pravděpodobně pojede jen v úseku Bohumín – Žilina. Cestující na trase Praha – Bohumín použije vlak EC 111 Praha.
Změny u jednotlivých vlaků si můžete sami vyhledat v přiloženém návrhu.
Trať 010 – osobní vlaky
V návrhu zatím není obsaženo projíždění zastávek Pardubice-Svítkov, Pardubice-Opočínek a Pardubice-Černá za Bory. Hlavním důvodem je výhodnější spojení těchto částí pomocí MHD. Zatím ale je v návrhu zastavování jako dosud.
Trať 016 (Chrudim – Borohrádek)
Od nového jízdního řádu se vrátí opět vlaky na trať Holice – Borohrádek, která je od roku 2011 bez provozu. Pojedou tudy 4-6 párů vlaků za den. Vlaky ale nebudou zastavovat na zastávce Holice zastávka.
Trať 017 (Česká Třebová – Chornice)
Dále se vrátí vlaky na úsek Moravská Třebová – Chornice – Dzbel, kde pojede až 5 párů vlaků za den.
Trať 031 (Pardubice – Hradec Králové – Jaroměř)
U rychlíků Pardubice – Liberec se opět zkrátí jízdní doba mezi Pardubicemi a Hradcem Králové, kde probíhá zdvojkolejnění tratě v úseku Stéblová – Opatovice nad Labem. V návrhu už je možné zahlédnout hned 2 stanice v Opatovicích: Pohřebačka je stávající stanice Opatovice nad Labem, se zastávkou Opatovice nad Labem se počítá v rámci již zmíněného zdvojkolejnění tratě. Spěšné vlaky Pardubice – Jaroměř nově zastaví na zastávce Čeperka.
Další změny si můžete přečíst v komentáři Pardubického kraje zde.
1 odpověď
[…] Další informace k návrhu naleznete zde. […]