YouTube kanál Martin96 – vlaky je nástupcem původního kanálu „Martinacek96 – OLD“, který byl založen 13.6.2010 a od 30.3.2011 zde byly poprvé publikovány železniční videa, nejdříve však přejezdová. Postupně si ale kanál nabyl renomé zejména vlakovými videi. Po osamostatnění přejezdové sekce, kdy byl v únoru 2014 založen kanál Martin96CLC, se tento kanál specializoval na železnici až do své deaktivace v listopadu 2014. Nový kanál byl založen 12.10.2014 a mezi roky 2015 a 2016 byly na kanál postupně vydávány repasované sestřihy z let 2013 – 2014 a v neposlední řadě i nové od roku 2015.
Kanál se zabývá výhradně železničními videi, zejména pak záběry vlaků ve stanicích (v kteroukoliv roční i denní dobu) či u trati. Další součásti kanálu jsou různé videosérie. KONČÍCÍ VLAKY (2014 – 2016), JIŽ JSOU V NAJBRTU (od 2014) TRAIN RIDE (2015 – 2018), Smyšlená hlášení (2015 – 2020) a zejména M96 RAILSTREAM (od 2016) zde byly publikovány pravidelně až do roku 2020, kdy byl založen samostatný kanál Martin96, kam se přemístily Railstramy.
Blíže k těmto sériím:
- KONČÍCÍ VLAKY – na konci každého jízdního řádu vyjde souhrn nebo jednotlivá videa, která zavzpomenou na končící názvy vlaků na české železnici.
- JIŽ JSOU V NAJBRTU – ohlédnutí se za vybranou lokomotivou nebo skupiny lokomotiv, které dnes jsou v korporátním nátěru ČD „najbrt“, archivní videa s lokomotivami s původními nátěry
- TRAIN RIDE – videa z konce soupravy přehrávaná buď pozpátku (ala cabview, ale s projetými návěstidly) nebo v reálném čase. V posledních dílech se spíše aplikuje klasická verze v reálném čase s původním zvukem.
- Smyšlená hlášení – mix vymyšlených hlášení nahraných prostřednictvím elektronického ženského hlasu buď pomocí Google překladače, nebo Voki.com
- M96 RAILSTREAM – od dubna 2016 do února 2017 týdenní, od března 2017 měsíční živě vysílaný pořad, který sleduje aktuální dění na železnici, je poskytována zpětná vazba od fanoušků a také se zde čtou různé vzkazy. Od léta 2016 jsou pak někdy vysílány i tzv. HERNÍ RAILSTREAMY. Ty splynou od března 2017 v jedno 2-3hodinové vysílání vždy první pátek v měsíci (není-li na Facebook stránce uvedeno jinak).
Nejsledovanějšími videi tohoto kanálu jsou staniční sestřihy. Nejen, že jsou nejsledovanější, ale zároveň nejpropracovanější – průměrně u 10minutového videa autor stráví přibližně 2-3 hodiny času stříháním. Stejný čas zabírá většinou i samotné natáčení. Každé video disponuje svým intrem, kde se divák seznamuje s lokalitou natáčení a také popřípadě interiéru stanice. U každého vlaku je přesně napsáno, o jaký vlak se jedná, a čas natočení vlaku.
Ani traťové sestřihy nepřichází zkrátka. Není jim sice věnována taková pozornost jako u staničních sestřihů, ale fandové spíše traťových záběrů než staničních si zde také přijdou na své. Do této kategorie se započítávájí i sestřihy z přejezdů, které bývají podstatně sledovanější než ty traťové. V budoucnu (od roku 2021) budu publikovat zejména traťové sestřihy, přičemž ty stanicové vyjdou v případě potřeby (např. noční vlaky).
MILNÍKY TOHOTO KANÁLU:
- 19.11.2014 – 100 odběratelů
- 24.1.2015 – 200 odběratelů
- 9.5.2015 – 100 000 zhlédnutí
- 23.6.2015 – 500 odběratelů
- 4.1.2016 – 1 000 odběratelů
- 22.2.2016 – 500 000 zhlédnutí
- 4.6.2016 – 1 500 odběratelů
- 9.9.2016 – 2 000 odběratelů
- 18.9.2016 – 1 000 000 zhlédnutí
- 10.4.2017 – 3 000 odběratelů
- 28.8.2017 – 2 000 000 zhlédnutí
- 11.4.2018 – 5 000 odběratelů
- 13.4.2020 – 5 000 000 zhlédnutí
- 25.10.2021 – 10 000 odběratelů