Rozloučení se stanicí Ústí nad Orlicí
V sobotu 15.3.2014 definitivně skončil provoz na starém nádraží v Ústí nad Orlicí. Nyní je již celé pražské nástupiště zbaveno trakčního vedení, přejezdy jsou demontovány a brzy budou sneseny také koleje. Ale pojďme si ještě připomenout to, s čím jsme se vlastně rozloučili.
Místem nádraží vede již od roku 1845 železniční trať Praha – Česká Třebová, tehdy součást Severní státní dráhy. Stanice vznikla roku 1874 při napojení trati do Letohradu (tehdy Rakouská severozápadní dráha). Z prostorových důvodů byla budova umístěna mezi dvě skupiny kolejí a je přístupná pouze přes úrovňový přejezd. Hlavní trať byla elektrifikována v roce 1957, odbočka do Letohradu v roce 1982.
Ve stanici zastavují některé rychlíky Českých drah z Prahy do Brna a na střední Moravu, osobní vlaky Pardubice – Česká Třebová a Ústí nad Orlicí – Letohrad (–Lichkov – Polsko) a několik spěšných vlaků z Pardubic přes Lichkov do Polska. V minulosti zde zastavovaly přímé rychlíky Českých drah na Slovensko a na přelomu let 2011 a 2012 také vlaky společnosti RegioJet.
zdroj: Wikipedie
V okolí stanice se nacházely 2 přejezdy, které byly velice vytěžované (zejména v době uzavírky silnice II/315, nad kterou vzniká nová část tratě). Odstranění úrovňových přejezdů a také přechodů pro cestující na nástupištích, které jsou na české železnici již nevyhovující, zvýšení traťové rychlosti, omezené parkování a dezolátní stav staniční budovy…to jsou hlavní důvody, proč se má rekonstruovat stanice Ústí nad Orlicí.
Byl jsem zároveň i osloven redaktorkou Orlického deníku, zde můžete si přečíst můj názor k této události:
Když opouštím „starou dámu“, cestou ještě potkám mladíka s digitální kamerou na stativu. Pečlivě jí sleduje pohyb projíždějící pracovní soupravy. „Jsem z Pardubic, ale do Ústí jezdím často, mám rád staré nádraží,“ říká Martin Šmejkal a nechává nahlédnout do svých pocitů: „Je to divný pocit, že to tu bude zavřené. Chtěl jsem se rozloučit se starým Ústím.“ A rozhodně nebyl sám…
zdroj: Deník.cz
A teď video:
…a takhle to tam bude vypadat na přesrok…
Tak to vypadá opravdu luxusně, i když staré nádraží vyvolává nostalgii tak v dnešní době je rekonstrukce nevyhnutelná a vypadá to velice zajímavě.
je to velká škoda ale věřím že po rekonstrukci to bude nádherné nádraží jen ta stará budova tam bude kazit dojem ale co nové nádraží a hlavně hezké
Radši měl Pan Kadrman Martin držet hubu a nezajímat se o budovu z roku 1875, ale, když si mlel svou tak je to houby platný jak mrtvýmu zimník. Ale i tak mohou ČD narovnat trať i s památkově chráněnou budovou a naproti místo nákladového nádraží postavit novou budovu, i tak nádražní restaurace upadne a bude strátová, páč bude později odříznuta od nádraži…
A nemá snad každý právo se vyjádřit? Já se tak vyjádřil, tak to prosím respektuj. 🙂