Arriva končí na trati Praha – Kralupy
Společnost Arriva vlaky končí s provozem osobních vlaků mezi Prahou a Kralupy nad Vltavou. Firmě se po třech měsících zkušebního provozu nepodařilo přesvědčit Prahu ani Středočeský kraj, aby na její vlaky vyplácely podobně jako například na vlaky Českých drah dotace.
Provoz ukončí firma v pátek 13. prosince ve 22 hodin. „Bohužel vzhledem k rekonstrukci tratě nejsme schopni garantovat plynulý provoz a cestovní komfort, který jsme do nynějška poskytovali,“ uvedla firma ve svém prohlášení. Spojení Masarykova nádraží a Kralup nad Vltavou přitom společnost patřící kapitálově pod Deutsche Bahn zahájila právě v den, kdy začala velká modernizace hlavní trati z Prahy do Děčína v okolí Bubenče.
Arriva spustila provoz nedotovaných vlaků 23. září letošního roku. Osm párů denně byl předem ztrátový byznys, kterým ale chtěla objednatelům dopravy v pražské aglomeraci ukázat, že jsou i jiní dopravci, než České dráhy. Ropid, který dopravu v Praze a okolo Prahy objednává, nakonec skutečně poznal, že jsou i jiní dopravci: bez tendru přidělil zakázku na provoz vlaků z Masarykova nádraží do Čakovic společnosti KŽC doprava.
Arriva na trasu nasadila modernizované motoráky, které konkurovaly hlavně dotovaným spojům Českým drah. Na palubě prodává například kávu, součástí je i bezplatné připojení k internetu.
Dopravce se netají snahou ve větší míře proniknout na českou železnici, zatím tomu brání ale dlouhodobé smlouvy státu a krajů především s Českými drahami. Vláda už na konci září schválila nový harmonogram soutěží na rychlíkové tratě a ministr dopravy v demisi Zdeněk Žák uvedl, že vypsání tendrů je otázkou několika dnů. Dosud se tak nestalo. Díky akvizici Veolia Transport budou po pátku jezdit vlaky Arriva jen na Železnici Desná.